Maj 6, 2018

Terapia i Trening Elastyczności Psychicznej

Jeśli  wciąż masz wrażenie, że tkwisz w tym samym miejscu, w którym niezbyt Ci się zresztą podoba, czujesz się nieszczęśliwy/a w pracy, ze swoim życiem lub w relacjach, odczuwasz wysoki poziom stresu i dolegliwości psychosomatyczne (bóle głowy, brzucha, kręgosłupa, często chorujesz), martwisz się i porównujesz, to prawdopodobnie trzeba zejść głębiej, przyjrzeć się emocjom i przekonaniom, oraz Twoim na nie reakcjom –  jest to moment i miejsce na terapię lub trening ACT.

Podejście ACT stosuje się zarówno w samorozwoju (np. w sporcie czy wśród pracowników korporacji), ale też leczeniu depresji, zaburzeń lękowych, psychoz, PTSD, zaburzeń odżywiania, uzależnień jak i psychologicznych konsekwencji problemów zdrowotnych o podłożu somatycznym.  Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne umieściło ACT na liście „terapii opartych na dowodach”  w terapii chronicznego bólu, depresji, mieszanych zaburzeń lękowych, OCD oraz psychozy.

Najważniejszym celem terapii i treningu ACT, czyli działaj, jest zwiększenie psychicznej elastyczności tak by móc prowadzić życie pełne sensu i znaczenia. Psychiczna elastyczność to zdolność świadomego doświadczania bieżącej chwili, przeżywanych emocji, pojawiających się myśli oraz działania zgodnie z osobistymi wartościami i celami (niezależnie od tego czy bieżące doświadczenia – myśli, emocje, doznania cielesne są przyjemne czy przykre i być może podpowiadają coś innego).

Na psychiczną elastyczność składa się sześć procesów.

Procesy związane z otwarciem się:

  • akceptacja – zgoda na to, że rzeczywistość (w tym wewnętrzne doświadczenia np. trudne myśli czy emocje czy doznania cielesne) jest taka, jaka jest, bez prób jej zmiany
  • defuzja poznawcza – spojrzenie na własne myśli z pewnego dystansu i podejmowanie działań zgodnych z naszymi celami i wartościami

Procesy związane z byciem obecnym (świadomym):

  • kontakt z chwilą obecną – bycie obecnym tu i teraz, doświadczanie bodźców za pomocą 5 zmysłów jak i doświadczeń wewnętrznych (myśli, emocji, doznań w ciele)
  • samoświadomość umożliwiająca spojrzenie z perspektywy na własne doświadczenia (Ja jako kontekst)

Procesy związane z zaangażowaniem się:

  • ustalenie wartości – wybór określonego kierunku w naszym życiu, który nadaje naszym działanio sens (np. bycie życzliwym i wspierającym)
  • zaangażowane działanie – podejmowanie konkretnych działań zgodnych z wartościami (np. podjęcie działania pomimo lęku)

Często stosowanymi technikami w tego rodzaju terapii są metafory, ćwiczenia mindfulness, techniki doświadczeniowe i oparte na poczuciu humoru.

Co otrzymujesz w przypadku sesji indywidualnych (na miejscu w Warszawie oraz za pośrednictwem skype):

  • 60 min. indywidualną sesję, prowadzoną przez psychologa i terapeutę,
  • Skupienie na indywidualnych problemach i celach klienta,
  • Materiały i kwestionariusze do samodzielnej pracy,
  • Lepsze radzenie sobie ze stresem w obliczu wyzwań i trudnych sytuacji poprzez zwiększenie elastyczności psychicznej,
  • Umiejętność działania pomimo obaw i lęków, zgodnie z wartościami, co wpływa na poczucie sensu i spełnienia.

Warunki oferty:

  • wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu spotkania (mailowa): eliza.kruszewska@zenco.pl lub poprzez formularz kontaktowy z podaniem celu terapii,
  • przed pierwszym spotkaniem niezbędne jest wypełnienie i odesłanie kwestionariusza.

Ilość spotkań: od 12 do 48 co tydzień

Czas trwania: od 6 miesięcy do roku, taki okres czasu gwarantuje trwałą zmianę.

Forma spotkań:  spotkania osobiste lub sesje za pośrednictwem skype

Sesje skype pozwalają na większą elastyczność czasową i większą koncentrację klienta na sobie, pozwalają czuć się swobodniej, zmniejszyć skrępowanie związane z nową sytuacją, z tych i wielu innych powodów sesje skype w przypadku coachingu stosowane są na świecie jako najczęstsza forma współpracy.

Za pośrednictwem komunikatora skype pracowałam i pracuję z klientami również z innych krajów – Francji, Niemiec, Brukseli, a nawet Kuwejtu

Proces terapii złożony jest z sesji jak i zadań wykonywanych pomiędzy sesjami. Sesje obejmują ćwiczenia związane z akceptacją i dystansem, uważność, odkrycie wartości i planowanie działań zgodnych z wartościami.

Co otrzymujesz w przypadku Treningu ACT (na miejscu w Warszawie, w przygotowaniu wersja on-line)

  • Ćwiczenia warsztatowe w grupie bądź w parach,
  • Niezbędne podstawy teoretyczne,
  • Materiały i kwestionariusze do pracy,
  • Ćwiczenie elementów elastyczności psychicznej, warunku lepszego radzenie sobie w obliczu wyzwań i trudnych sytuacji,
  • Zasady skutecznego działania pomimo obaw i lęków,
  • Odkrycie swoich wartości i plan działania w kierunku ważnych celów.
Termin 20-21 październik 2018
 sobota godz. 11.00 – 18.00  niedziela  godz. 10.00 – 17.00 z przerwą na lunch
Miejsce: Ursynów (niedaleko metra – osoby zainteresowane otrzymają potwierdzenie mailowe)
Cena: 650 PLN
Mała grupa – max. 10 osób co gwarantuje komfort pracy i czas dla wszystkich.
 
Przed zajęciami uczestnicy dostają materiały do pracy wstępnej.
Jedynie wpłata gwarantuje miejsce – przed wpłatą konieczne zgłoszenie mailem lub za pomocą formularza z krótkim opisem: wiek, co robię, dlaczego zgłaszam się na warsztaty. 
 
konto:
Eliza Kruszewska, multibank 51 1140 2017 0000 4302 0278 3389 
z dopiskiem Trening ACT imię i nazwisko.
 

Chcesz wiedzieć więcej – napisz. Jeden krok jest początkiem drogi.